1- میانبرهای صفحه کلید : به عنوان یک بازاریاب، شما احتمالاً بیشتر از کامپیوتر خود استفاده می کنید تا تلفن یا تبلت. توییتر یک سری میانبرهای صفحه کلید دارد که به شما کمک می کند حساب خود را به راحتی مدیریت کنید. هر کدام می توانند فقط در چند ثانیه برای شما ذخیره را انجام دهد. اما اگر این ثانیه ها را مرتباً استفاده کنید، می تواند به زمان قابل توجهی برسید. در زیر لیستی است که می توانید پس از کلیک روی (؟) به عنوان مرجع (کاربران رایانه شخصی) استفاده کنید:
توجه: این میانبرها فقط در صفحه اصلی توییتر کار می کنند و اگر از طریق برنامه شخص ثالث به حساب خود دسترسی پیدا کنید، ممکن است کار نکنند.
برای کاربران Mac:
2- یک توییت را برای همیشه پین کنید : شبکه اجتماعی توییتر یک ابزار بازاریابی عالی برای هر کسب و کار بزرگ یا کوچک است و به همین دلیل داشتن پروفایل کامل توییتر بسیار مهم است. خبر خوب این است که شبکه اجتماعی توییتر به شما امکان می دهد یک توییت را به صورت دائمی در پروفایل خود پین کنید. هدف از انجام این کار برجسته سازی یک توییت خاص است تا بتوانید آن را به طور موثرتری تبلیغ کنید. فقط به حساب خود وارد شوید و توییتی را که می خواهید پین کنید انتخاب کنید. روی نماد منو در پایین سمت راست توییت کلیک کنید اکنون “ Pin to your profile page ” را انتخاب کنید. این توییت تا زمانی که آن را تغییر ندهید در صفحه پروفایل شما خواهد بود.
3- حداکثر چهار تصویر را در یک توییت ضمیمه کنید : افزودن عکس به توییت های شما می تواند بیش از 300٪ مشارکت را در پی داشته باشد و قرار دادن عکسهای مربوطه برای پیوستن به پیام شما منطقی است. با این حال، آیا می دانید می توانید به اندازه چهار تصویر را در یک توییت قرار دهید؟ اما این همه چیزی نیست که باید بدانید!!! همچنین می توانید برای هر عکس، ده نفر را تگ کنید، بدون اینکه از 140 کاراکتر استفاده کنید، میزان تاثیرگذاری خود را چهار برابر کنید.
توجه: در حالیکه می توانید حداکثر چهار تصویر را به یک توییت ضمیمه کنید، فقط می توانید یک GIF متحرک را ضمیمه کنید. شما می توانید تصاویر را از طریق زیر به توییت خود ضمیمه کنید : برنامه توییتر در تلفن همراه IOS یا Android یا کامپیوتر در Twitter.com ، اهمیت تصاویر در یک توییت را نمی توان بیش از حد تأکید کرد و فراموش نکنید که تصاویر می توانند به شما کمک کنند پیام خود را بدون عبور از حد مجاز 140 کاراکتر گسترش دهید. اما شما باید مطمئن شوید که تصاویر مرتبط هستند و به پیام برند شما ارزش افزوده می دهند.
4- از IFTTT برای افزودن کاربر به لیست خود استفاده کنید : آیا می دانید با استفاده از IFTTT می توانید کاربران را به لیست خود اضافه کنید؟ به سادگی حساب توییتر خود را به IFTTT متصل کنید و با تعیین یک اقدام می توانید به طور خودکار کاربران را اضافه کنید. IFTTT یک سرویس رایگان مفید برای خودکار کردن کارهای تکراری از طریق ایجاد دستور العمل است. بنابراین شما را از انجام دستی آنها نجات می دهد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر شبکه اجتماعی توییتر از شما، شرکت یا نام تجاری شما نام برد، می توانید از حساب IFTTT خود برای ایجاد دستورالعمل استفاده کنید. اگر دارای چندین اکانت در شبکه های اجتماعی هستید، این نوع اتوماسیون می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و مانع از دست رفتن چیزی شوید.
5- جستجوی پیشرفته : همچنین اگر اصطلاحات را، جستجو می کنید، می توانید از ویژگی جستجوی پیشرفته توییتر استفاده کنید تا از رقیبان خود پیشی بگیرید :
- توییت هایی را پیدا کنید که از محل زندگی شما شروع شده اند
- محتوای عالی بازاریابی پیدا کنید
- پیگیری نامهای تجاری
- تحقیق عمیق انجام دهید
- به احساس مردم پی ببرید
- تعاملات بین حساب خود و سایر حسابها را مشاهده کنید
- جستجوهای قبلی را ذخیره کنید
- با اخبار همراه باشید
- افراد مناسب را فالو کنید
جستجوی پیشرفته فقط در برنامه وب موجود است. برای دسترسی به آن، یک کلمه کلیدی در پنجره جستجو تایپ کنید، روی “More Option” کلیک کنید و “Advanced Search” را انتخاب کنید. قسمتهای مورد نظر خود را پر کرده و “Search” را کلیک کنید.
6- هشدارهای توییت را سفارشی کنید : احتمال این وجود دارد که شما روزانه با تعداد زیادی توییت سروکار داشته باشید، بنابراین ممکن است در طول ناهار موارد مهم را از دست بدهید. اگر می خواهید توییت های افراد یا شرکت های خاص را ردیابی کنید، می توانید حساب توییتر خود را سفارشی کنید تا هنگام ارسال یک توییت جدید، برای شما اعلان پیامکی ارسال کند. به این ترتیب، آن را از دست نخواهید داد. به عنوان مثال، اگر می خواهید هیو جکمن به برند شما علاقه مند شود، باید بدانید که چه چیزی او را علاقه مند می کند. با تنظیم هشدار توییت در حساب وی می توانید این کار را انجام دهید.
تنظیم هشدارها برای کاربران خاص به سادگی انجام می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب توییتر خود شوید، به پروفایل کاربری که می خواهید فالو کنید بروید و روی دکمه کناری دکمه”Following” کلیک کنید. اعلان های تلفن همراه را روشن کنید، در آن زمان توییتر از شما می خواهد ” تلفن را تنظیم کنید” دستورالعمل های آنلاین را دنبال کنید، تا تنظیم شوید.
توجه: همه شرکت های مخابراتی، توسط توییتر پشتیبانی نمی شوند، در این صورت نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید.
7- ایجاد Moments در توییتر : پیش از این، این ویژگی ها فقط برای انتخاب سازمانها و افراد تأثیرگذار در دسترس بود و برای دیگر این امکان وجود نداشت. اما امروزه، هرکسی می تواند Moments را در وب یا برنامه تلفن همراه ایجاد کند. Moments ، یک فید RSS از هر آنچه در توییتر اتفاق می افتد و برای شما مهم است که اتفاق بیفتد، است. این از لحاظ صرفه جویی در وقت بسیار مناسب است که شما را در جریان همه کارها قرار می دهد بدون اینکه هیچ تلاش اضافی از جانب شما انجام شود. همچنین می توانید با استفاده از Moments داستانی برای برند خود بسازید و آن را به راحتی به عنوان یک پست تنظیم شده به اشتراک بگذارید. برای ایجاد Moments توییتر، به حساب خود وارد شوید.
روی Moments در صفحه پروفایل خود کلیک کنید و “Create new Moment” را انتخاب کنید. به آن یک عنوان بدهید (حداکثر 75 کاراکتر) ، یک توضیحاتی تا 250 حرف اضافه کنید و سپس توییت ها را اضافه کنید:
- توییت هایی که دوستشان داشته اید
- لینک توییت
- جستجوی توییت
بعد از اتمام انتخاب توییت ها، روی “Set cover” کلیک کرده و تصویری از یک توییت یا تصویر دانلود شده در کامپیوتر شما ایجاد میشود و سپس روی انتشار کلیک کنید.
8- دانلود تمام توییت ها : این ویژگی توییتر به ویژه برای مستند کردن فعالیت های شما در توییتر در یک مکان بسیار مفید است. اما چرا شما می خواهید این کار را انجام دهید؟ این می تواند به سادگی برای ثبت سوابق، دسترسی به توییت هایی باشد که می خواهید مورد استفاده مجدد قرار دهید یا آنها را مرور کنید. روند رسیدن به بایگانی توییت شما کاملاً ساده است. به تنظیمات داده های توییتر خود بروید. رمز ورود خود را وارد کنید و “Confirm” را کلیک کنید.
روی “Twitter Archive” کلیک کنید، سپس “Request your archive” را کلیک کنید. اعلانی دریافت خواهید کرد که پیوندی به ایمیل شما ارسال شده است. وقتی آن را دریافت کردی، روی “Download now ” کلیک کنید.
به Twitter.com هدایت خواهید شد. روی “دانلود” کلیک کنید. شما یک فایل .zip دریافت خواهید کرد. وقتی آن را باز کردید، روی “index” یا “tweets.csv” دوبار کلیک کنید. با این حال، این برای توسعه دهندگان است، بنابراین ممکن است بخواهید با گزینه های Index یا CSV همراه باشید. شما از آسان بودن استفاده از بایگانی برای تمام نیازهای خود شگفت زده خواهید شد.
شبکه اجتماعی توییتر یک مکان بازاریابی با ارزش است که باید از آن در حد کامل استفاده شود. ماهیت توییتر اهمیت اساسی را ایجاد می کند، به همین دلیل این 8 ویژگی با صرفه جویی در وقت، می توانند تفاوت ایجاد کنند.