شبکه اجتماعی فیسبوک

فالوور فیسبوک

ارسال فوری , با کمترین ریزش

لایک فن پیج فیسبوک

ارسال فوری , با کمترین ریزش

لایک پست فیسبوک

ارسال فوری , با کمترین ریزش

توجه : از ارائه خدمات به پیج هایی که محتوای آنها بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است معذوریم…

مراحل سفارش

  • مطالعه مطالب این صفحه
  • ورود به بخش پنل کاربری
  • ثبت نام در پنل کاربری
  • شارژ پنل کاربری
  • ثبت سفارشات مد نظر
  • تجربه ای ماندگار از یک همکاری حرفه ای

توجه : ما در قبال سیاست های فیسبوک مسئولیتی نداریم…

تمام آنچه که باید درباره فیس بوک بدانید

امروزه رسانه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می کنند. رسانه های اجتماعی ابزاری مبتنی بر وب هستند که امکان کشف اطلاعات جدید، یادگیری، اشتراک ایده های شخصی، ارتباط با افراد و سازمان های جدید  در سطح جهانی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. امروزه رسانه های اجتماعی، مانند فیس بوک و اینستاگرام، روش  زندگی مردم را تغییر داده و ارتباطات را بسیار آسان کرده اند. رسانه های اجتماعی امکان مبادله محتوای تولید شده توسط کاربر، به شکل داده، تصویر و فیلم را به آسانی و در کسری از زمان فراهم کرده اند و شکل جدیدی به تجارت بخشیده اند.

شبکه اجتماعی فیسبوک

رسانه های اجتماعی در دنیای معاصر

مطالعات نشان داده است که تعداد بسیار زیادی از مردم 25٪ از وقت روزانه خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. این امر خود نشان دهنده محبوبیت و پیشرفت رسانه های اجتماعی در مدت زمان کوتاه گذشته است. اهمیت رسانه های اجتماعی در زمینه های مختلفی از جمله تجارت، سرگرمی، غذا، سبک زندگی، رفاه و موارد بسیار دیگر به خوبی قابل لمس است. در دنیای تجارت امروز، رسانه های اجتماعی برای مشاغل، عامل مهمی به شمار می آید؛ زیرا شما به عنوان یک کارآفرین و صاحب یک برند، با کمک شبکه های اجتماعی به شکل مستقیم با مشتریان خود در ارتباط هستید. شما  می توانید اطلاعات ارزشمندی را در خصوص آن ها کسب کنید و ارزش برند خود را با توجه به این ارتباط متقابل افزایش دهید. بیشتر کارآفرینان و بازاریابان در زمینه دستیابی به مشتریان بالقوه از این بستر با موفقیت استفاده کرده اند.

اهمیت رسانه های اجتماعی:

  • امروزه بالای 85٪ از کل مشاغل به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود از یک بستر رسانه اجتماعی اختصاصی استفاده می کنند.
  • تقریباً 58٪ مشاغل برای مدت بیش از 3 سال، از بازاریابی آنلاین در شبکه های اجتماعی، مانند فیس بوک، استفاده کرده اند و در این مدت افزایش فروش را تجربه کرده اند.
  • به طور تقریبی 60٪ از بازاریابان معادل یک روز کاری کامل را برای توسعه و نگهداری بازاریابی در شبکه های اجتماعی صرف می کنند.

امروزه شما می توانید میلیون ها کاربر را در رسانه های اجتماعی مختلف پیدا کنید. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، مسنجر فیس بوک، وی چت و واتس آپ تأثیر زیادی در زندگی مردم داشته اند. با وجود چنین پلتفرم هایی نه تنها اشتراک عکس و اطلاعات، بلکه تجارت و کسب و کار نیز رونق گرفته است. تعداد کاربران در شبکه های اجتماعی همیشه در حال افزایش است و تعداد انبوه کاربران در هر بستر اجتماعی آنلاین به وضوح نشان می دهد که رسانه های اجتماعی در دنیای امروز چقدر مهم هستند. در دنیای امروز ما شاهد تغییر کلی مفهوم اطلاعات و ارتباطات هستیم.

معرفی فیس بوک

امروزه فیس بوک در انتهای لیست بلند بالای شبکه های اجتماعی قرار دارد. با این حال آنچه فیس بوک را از دیگر رقبا متمایز می کند، محبوبیت آن است. بر اساس آخرین بررسی ها، فیس بوک دارای بیش از 2.23 میلیارد کاربر فعال است. این وب سایت در سال 2004 در یک خوابگاه دانشجویی هاروارد و توسط مارک زاکربرگ تاسیس شد و اکنون میلیاردها دلار ارزش دارد و یکی از شناخته شده ترین برند های جهان است. فیس بوک به قدری معروف شد که حتی به دنیای هالیوود نیز وارد شد و در فیلمی به عنوان “شبکه اجتماعی” بدان پرداخته شد. این فیلم ساختار و مفهوم وب سایت فیس بوک را بررسی می کند و در سال 2011 با استقبال خوبی مواجه شده است.

فیس بوک وب سایتی است که امکان ثبت رایگان پروفایل های شخصی، ارتباط با دوستان، همکاران و غریبه ها را به صورت آنلاین فراهم می کند. کاربران با استفاده از فیس بوک می توانند تصاویر، موسیقی، فیلم، مقاله و همچنین افکار و عقاید خود را با هر تعداد از افراد که دوست داشته باشند به اشتراک بگذارند. کاربران فیس بوک می توانند “درخواست دوستی” را برای افراد آشنا و غریبه ارسال کنند و رابطه های جدیدی را برای خود ایجاد کنند.

پس از دریافت پذیرش پیشنهاد دوستی، دو کاربر با یکدیگر متصل می شوند و می توانند پیام های شخصی، موضوعات به اشتراک گذاشته شده و تصاویر گالری عکس های یکدیگر را مشاهده کنند. افراد در فیس بوک می توانند تصاویر و محتواهای متنی مختلفی را بر روی بخش تایم لاین خود ارسال کنند، خاطرات و عکس های خود را در حلقه اجتماعی شخصی خود به اشتراک بگذارند و با سایر دوستان آنلاین خود به گفتگوی خصوصی بپردازند. افرادی که پروفایل فیس بوک دارند، می توانند اطلاعات مربوط به خود را لیست کنند. این اطلاعات شامل محل کار، محل تحصیل، سن و سایر اطلاعاتی است که به راحتی برای دوستان و حتی به شکل عمومی قابل دسترس است. علاوه بر آن، کاربران می توانند  در صفحات دیگری که به آنها علاقه دارند  عضو شوند. به عنوان مثال ، یکی از طرفداران لیورپول FC می تواند با پیوند دادن به صفحه فیس بوک خود این باشگاه را دنبال کند. در آنجا، کاربر می تواند نظرات خود را ارسال کند و روزرسانی های باشگاه، تصاویر و سایر اطلاعات را دریافت کند.

چرا فیس بوک محبوب است؟

برای نسل جوانی که با تکنولوژی رشد کرده اند، فیس بوک زمانی محبوب ترین وب سایت بود. این در حالی است که این روزها، بسیاری از نوجوانان به سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام (که خود متعلق به فیس بوک است) و Snapchat مهاجرت می کنند. با این حال بسیاری از افراد در سراسر دنیا همچنان فیس بوک را به سایر پلتفرم های شبکه اجتماعی ترجیح می دهند. فیس بوک می تواند دریچه ای به امکانات و تجربیات جدید باشد که به سادگی چند کلیک و با حداقل قیمت در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می گیرد. از طریق فیس بوک نوجوانان و جوانان می توانند با افراد محبوب خود ارتباط برقرار کنند، در اجتماع های کوچکی که بدان احساس تعلق دارند، عضو شوند و صدای خود را پیدا کنند. در مقایسه با دنیای واقعی، تجربه دنیای مجازی و بودن در میان افرادی که از نظر اخلاقی و ارزشی به شما نزدیک تر هستند، تجربه خاص و احساس لذت بخشی است که از طریق فیس بوک ممکن است.  بسیاری از کاربران، فیس بوک را دوست دارند چرا که می توانند فضای آنلاین شخصی خود را داشته باشند و آن را با توجه به نیاز ها و علایق خود پر کنند. در واقع پروفایل های آنلاین، هویت جدیدی هستند که افراد کنترل بیشتری بر روی آن دارند. با ظهور فیس بوک ارتباطات آسان تر شده است و حتی ارسال و دریافت ایمیل که روزی بزرگترین قدم انسان در تسریع ارتباطات بود، امروزه روشی به نسبت کند محسوب شده و در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

آیا فیس بوک می تواند خطرناک باشد؟

علی رغم محبوبیت زیاد فیس بوک، این پلتفرم آنلاین می تواند در مواردی برای کاربران خود خطر آفرین باشد. به همین سبب است که در بسیاری از کشورها استفاده از فیس بوک تنها پس از سن خاصی امکان پذیر است. به عنوان مثال، بر اساس آخرین آیین نامه جدید حفاظت از داده های شخصی و عمومی، نوجوانان زیر 16 سال ایرلندی اجازه استفاده از فیس بوک را ندارند.

برخی از مهم ترین خطراتی که بیشتر متوجه کاربران جوان و نوجوان فیس بوک است، شامل:

  • حریم خصوصی: نوجوانان ممکن است گاهی فراموش کنند که آنچه در فیس بوک ارسال شده و یا به اشتراک گذاشته می شود، به عنوان حریم خصوصی فرد شناخته می شود. در صورت عدم توجه به تنظیمات پروفایل های آنلاین، اطلاعات شخصی افراد می تواند در اختیار دیگران قرار بگیرد و این امر بالقوه خطرناک است.
  • شکارچیان: اگرچه این امر در فیس بوک نادر است اما کاربران فیس بوک می توانند دردام افراد سودجو و شکارچیان قرار بگیرند. این افراد با دسترسی به اطلاعات و تصاویر شخصی کاربران، ممکن است از آن ها درخواست پول کنند و مشکلاتی را به وجود آورند.
  • آزار و اذیت اینترنتی: فیس بوک می تواند یک فضای بالقوه مناسب برای افراد سودجو باشد که با استفاده از پروفایل های غیر واقعی و ارسال پیام های ناخوشایند، دیگر کاربران را مورد آزار های روحی قرار دهند. پروفایل های آنلاین هک شده و آزار های اینترنتی، قربانیان بسیار زیادی گرفته است. این امر تا جایی پیش رفته است که در بسیاری از کشورهای دنیا، مانند کانادا و آلمان، این آزار و اذیت ها به عنوان جرم شناخته می شوند.
  • تماس ها یا ملاقات ها: فیس بوک یک پلتفرم رایج برای آشنایی با افراد جدید است. با این حال، ملاقات افرادی که به صورت اینترنتی با آنها آشنا شده ایم می تواند به نوبه خود، چالش برانگیز باشد. این کار خطرات بسیار زیادی دارد و یکی از شگرد های رایج قاچاقچیان و افراد سودجو برای به دام انداختن افراد بوده است. با این حال، ملاقات ها در چارچوب رفتار های امن امکان پذیر است.
  • محتوا: در ابتدای شروع کار خود، فیس بوک کنترل کمتری بر روی محتواهای به اشتراک گذاشته شده داشت. به مرور زمان و با معرفی فیلتر های جدید، کنترل فیس بوک بر روی محتواها بیشتر شد. با این حال استفاده از فیس بوک برای کودکان و نوجوانان به علت احتمال وجود محتوای نامناسب، باید تحت نظارت های مستقیم والدین انجام شود.

چرا به فیس بوک احتیاج داریم؟

با همه خطرات و منافعی که فیس بوک در دل خود داراست، انسان امروزی به شبکه های اجتماعی، مانند فیس بوک، نیاز دارد. برای این امر دلایل بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

  • ارتباطات: شما می توانید تنها با جستجوی نام افراد در شبکه های اجتماعی، مانند فیسبوک و توییتر، با آنها ارتباط برقرار کنید و به آنها پیام دهید. تلفن های هوشمند نیز در این زمینه گام بزرگی برداشته اند و امکان برقراری ارتباطات با افراد در سراسر دنیا را به امری ساده و سریع بدل کرده اند. شما می توانید از راه دور با افراد خانواده، دانشجویان و کارمندان خود در ارتباط باشید و یا حتی دوره های آموزشی و خدماتی را بگذرانید.
  • اشتراک عکس: با ظهور فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت، اکنون می توان لحظات هیجان انگیز و مهم زندگی را در قالب عکس و در کسری از ثانیه با تمام اعضای خانواده و دوستان در کشورهای مختلف جهان، سهیم شوید. مردم در گذشته از این شکل ارتباطی و سرعت محروم بودند و اکنون فقط با یک کلیک می توانند در جشن فارغ التحصیلی عزیزان خود شرکت کنند و یا در خلال سفرشان و در کیلومترها دورتر با آن ها در ارتباط باشند.
  • کمپین های آگاهی بخش: وقتی صحبت از جمع آوری کمک های مالی می شود، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی پتانسیل بسیار زیادی برای جمع آوری میلیون ها دلار برای کمک به امور خیریه یا فعالیت های اجتماعی مختلف دارند. به عنوان مثال، کمک به قربانیان بمب گذاری در بوستون و یا کمک به زلزله زدگان ژاپن از جمله مواردی هستند که فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی توانسته اند در جمع آوری کمک ها، نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند.
  • تبلیغات: تبلیغات در شبکه های اجتماعی توانسته است بازاریابی و سرگرمی را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک با یکدیگر ترکیب کند. افراد می توانند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد رویدادهای کسب و کار خود، آنها را تبلیغ کنند و طرفداران خود را افزایش دهند. از طریق این بستر، صاحبان کسب و کار می توانند سرمایه جمع کنند و از فعالیت های خود درآمدزایی داشته باشند. همچنین، کارآفرینان می توانند از طریق جمع آوری و بررسی اطلاعات کاربران و مشتریان خود، در خصوص محصولات و خدماتشان بازخورد دریافت کنند.
شبکه اجتماعی فیسبوک

ویژگی های اصلی فیس بوک کدامند؟

فیس بوک دارای ویژگی های بسیار زیادی است، اما ویژگی های اصلی آن Newsfeed است که در آن کاربر می تواند مطالب مرتبط با دوستان و صفحات فیس بوک را مشاهده کند. سایر ویژگی های اصلی فیس بوک عبارتند از:

  • Messenger برای پیام رسانی
  • Timeline که اطلاعات و محتواهای ارسال شده کاربر را نشان می دهد.
  • Wall: فضایی برای نمایش محتوای کاربر
  • Events: فضایی که کاربر می تواند با توجه به آن، وقایع مربوط به خود و دوستانش (مانند تولد و سالگرد های ازدواج) و همچنین سایر گردهمایی های اجتماعی را مشاهده کند.

امکانات فیس بوک که کمتر کسی از آن ها مطلع است!

مطلع شدن و دنبال کردن امکانات فیس بوک و تغییراتی که در هر به روز رسانی اتفاق می افتد، ممکن است برای بسیاری از افراد و صاحبان مشاغل دشوار باشد. در این بخش به معرفی برخی از امکانات فیس بوک که کمتر کسی از آن ها مطلع است، خواهیم پرداخت.

اولین و مهم ترین ویژگی فیس بوک که کمتر کسی از آن آگاهی دارد، امکان سازماندهی اخبار و ارتباطات در این پلتفرم است. اگر از حساب کاربری شخصی خود به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنید ممکن است بخواهید میان دوستان، اعضای خانواده، همکاران و سایر شبکه های مرتبط کاری تمایز قائل شوید. ممکن است بخواهید برخی از مطالب و اخبار را در دایره افراد نزدیک و خانواده به اشتراک بگذارید و در مقابل اعضای خانواده خود را در خصوص اخبار مرتبط با کسب و کارتان اذیت نکنید. فیس بوک این امکان را به شما می دهد تا اخبار را به شکلی هدفمند و برای گروه خاصی از افراد به اشتراک بگذارید. سایر امکانات مهم فیس بوک عبارتند از:

سازماندهی لیست ها:

صفحه اصلی پروفایل خود را باز کنید. سپس تحت نمایه Explore و در بخش چپ، می توانید لیست دوستان خود را مشاهده کید. پس از وارد شدن به لیست دوستان می توانید آن ها را در گروه های مختلف طبقه بندی کنید. با این کار شما می توانید پست ها و محتوای گروه های انتخابی خود را مشاهده کنید و یا برای مخاطبین گروه های خاصی، محتوا تولید کنید. برای سازماندهی بخش اخبار (Newsfeed) حساب کاربری خود می توانید به بخش Newsfeed preference مراجعه کنید. در این بخش شما می توانید در خصوص مشاهده اخبار مرتبط به اشخاص و یا حتی محتوای اخبار تصمیم گیری کنید و آنچه را که دوست ندارید دنبال کنید، از این بخش حذف کنید.

گروه ها:

اگر تا به حال از گروه های فیس بوک به عنوان بخشی از استراتژی تولید محتوا، ارتباط و بازاریابی استفاده نکرده اید، ما توصیه می کنیم که از امروز شروع کنید. گروه ها یکی از امکانات عالی فیس بوک برای رشد جامعه های کوچک مجازی است که به موضوع، کالا و یا خدمات خاصی علاقه مند هستند. با داشتن یک گروه می توانید به جامعه مخاطب خود به آسانی متصل شوند و اطلاعات انحصاری خود را به اعضای گروه ارائه دهید. برخی از ویژگی های جدید گروه های فیس بوک عبارتند از:

Watch Party: با استفاده از این امکان شما می توانید از فیلم هایی که در صفحه های مختلف فیس بوک هستند، استفاده کنید و آن ها را با اعضای گروه خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید به طور همزمان در خصوص فیلم گفتگو کنید و نظراتتان را ثبت کنید. برای استفاده از این عملکرد به ازای هر پست باید به Description box مراجعه کرده و گزینه Watch Party را فعال کنید. زمانی که یک لیست Watch party را تشکیل می دهید، مطمئن شوید که تمامی جزئیات برای شما واضح و روشن هستند تا سایر کاربران نیز دچار اشتباه نشوند. پس از ایجاد Watch Party پست شما به شکل یک پست نرمال در فیس بوک ظاهر می شود. در مرحله بعدی، به جای استفاده از ویدیو های موجود در صفحات فیس بوک، می توانید از ویدیوهایی که خود تولید کرده اید استفاده کنید. این ویدیو ها می توانند از منابع زیر تامین شوند:

  • جستجو – به دنبال فیلم های مرتبط با موضوعات خاص در فیس بوک باشید.
  • صفحات – از صفحه خود ویدیویی را انتخاب کنید.
  • تماشا شده انتخاب میان فیلم هایی که قبلاً در فیس بوک مشاهده کرده اید.
  • گروه ها انتخاب میان ویدیو هایی که در گروه خود ارسال کرده اید.
  • پخش زنده به شکل لایو به مهمانی بروید.
  • ذخیره شده – از میان فیلم های ذخیره شده قبلی خود انتخاب کنید.
  • پیشنهاد شده – از بین مجموعه فیلم های پیشنهاد شده توسط فیس بوک انتخاب کنید.

پس از تنظیم ویدیوهای خود برای پخش، میتوانید اعضای گروه را به تماشای آن ها دعوت کنید. شما می توانید در کنار اعضای گروه به طور همزمان ویدیو ها را مشاهده کنید، در خصوص آن ها گفتگو کنید و نظر دهید.  

آموزش آنلاین: پیش بینی می شود فضای آموزش آنلاین تا سال 2023 چیزی در حدود 240 میلیارد دلار آمریکا ارزش پیدا کند و شاید فیس بوک استفاده از گروه ها به عنوان پلتفرم های آموزش آنلاین را پیش بینی کرده بود. در داخل گروه ها امکان سازماندهی پست ها و جلوگیری از دریافت اخبار مستمر را داریم. همچنین گروه ها می توانند ابزار بسیار خوبی برای دوره های آنلاین کوتاه مدت باشند. شما به عنوان یک کاربر می تواند از گروه ها برای سازماندهی محتوای آموزشی و خود آموزی استفاده کنید.

اطلاع رسانی به اعضا: به عنوان ادمین یک گروه در فیس بوک، شما می توانید به شکل مستقیم با پشتیبانی فیس بوک ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید. اگر هر کدام از اعضای گروه قوانین را نقض کنند، می توانید به آن ها در خصوص قوانین نقض شده هشدار دهید و پست های مرتبط با این نقض قانون را به راحتی حذف کنید. به منظور صرفه جویی در وقت شما می توانید به اعضای قابل اعتماد گروه این امکان را بدهید که به صورت مستقیم پست هایی را در گروه قرار دهند و سایر اعضا پس از تایید شما، بتوانند پست خود را به اشتراک بگذارند. این امکانات در ابزار های ادمین در پایین cover image در فیس بوک قرار دارند.

فیلتر کردن محتوا: به عنوان عضوی از یک گروه، شما می توانید محتوایی را که تمایلی به دیدن آن ندارید، فیلتر کنید. شما همچنین می توانید فیلتر ها را به گونه ای تنظیم کنید که اطلاع رسانی فیس بوک تنها در خصوص پست ها، تصاویر و اطلاعات تنها برخی از دوستانتان انجام شود.  با توجه به این امکانات، گروه های فیس بوک رفته رفته به فضاهایی عالی برای سازماندهی محتوا، اطلاع رسانی و برقراری ارتباطات در کمترین زمان و بیشترین بازدهی تبدیل می شوند.

 

پست های برنامه ریزی شده: بر اساس امکانات جدید فیس بوک، شما میتوانید زمان ارسال و به اشتراک گذاری محتوای خود را برنامه ریزی کنید. این امکان همچنین برای گروه های فیس بوک نیز وجود دارد.

پیام ها:

ربات ها برگشته اند. فیس بوک اکنون ممنوعیت استفاده از ربات ها، به ویژه برنامه های شخص ثالث به نام Many Chat را لغو کرده است. با لغو این ممنوعیت، اکنون می توانید دوباره لیست دوستان خود را ایجاد کنید و در یک زمان با دوستان خود مستقیماً از طریق دستگاه های تلفن همراه صحبت کنید. مسنجر و ربات ها در برقراری ارتباطات 99.9٪ موثر هستند. در مقایسه با بازاریابی از طریق ایمیل، پیام های فیس بوک می توانند یک ابزار عالی برای پیشرفت تجارت شما و برقراری ارتباط باشند.  اگر به ربات ها دسترسی ندارید یا به ارسال پیام های خودکار تمایل دارید، می توانید به روش های دیگر طرفداران و دنبال کنندگان خود را دعوت کنید که با شما از طریق پیام رسان فیس بوک ارتباط برقرار کنند. فیس بوک کاربران خود را تشویق می کند تا لینک های پیام رسان را در پست های خود اضافه کنند. این امر به شما کمک می کند تا در زمانی کوتاه، ارتباطات بیشتری را با طرفداران و مشتریان کسب و کار خود در فیس بوک تجربه کنید.

موسیقی رایگان

حق کپی رایت یکی از موارد مهم در تولید محتوای آنلاین است. در جدید ترین اپدیت فیس بوک خوشبختانه این مشکل حل شده است و کاربران دیگر نباید نگران فیلم ها و موسیقی های به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک باشند. تحت ابزار انتشار، شما می توانید کلکسیونی از صداها و موسیقی های مختلف را پیدا کنید. فیس بوک همچنین هزاران فایل موسیقی را برای دانلود و اضافه کردن به فیلم ها و محتواهای تصویری تولید شده، در اختیار کاربران خود می گذارد.

پخش لایو همزمان در چند صفحه:

پخش لایو اولین و مهم ترین استراتژی در فیس بوک است که به کمک آن می توانید با طرفداران و دنبال کنندگان خود در فیس بوک ارتباط برقرار کنید. شما می توانید به راحتی با برنامه ریزی برای نمایش های لایو، آن ها را به برنامه های جذابی برای بینندگان تبدیل کنید. پخش محتوا به صورت لایو برای مخاطبان تخصص شما را افزایش می دهد و تعاملات شما با جامعه مخاطب را بیشتر می کند. به طور متوسط، ویدیو های لایو در فیس بوک 6 برابر بیشتر بازدید کننده دارند. یکی از امکانات جدید فیس بوک، پخش لایو با کمک چندین صفحه در فیس بوک است. این ویژگی Cross-promoting نامیده می شود. برای دسترسی به این ویژگی ابتدا باید به تنظیمات و بخش Cross-posting بروید و یک صفحه را برای تبلیغ کردن انتخاب کنید. فایده ی این امکان جدید فیس بوک در این است که شما دیگر نیازی به اشتراک گذاری ویدیو اصلی ندارید و مجموعه بازدید کنندگان در تمامی صفحه های تبلیغ شده به عنوان رقم نهایی گزارش می شود. این کار سبب می شود که ویدیو شما بیشتر دیده شود. یکی از معایب این روش در آن است که ویدیو اصلی ممکن است در تمامی صفحات تبلیغ شده دیده نشود. کامنت های دریافت شده در صفحات تبلیغ شده بر روی پست اصلی اعمال نمی شود.

 

ویژگی Legacy

آیا تا به حال فکر کرده اید که پس از فوت یک فرد، چه اتفاقی برای حساب های کاربری او در صفحات اجتماعی رخ می دهد؟ فیس بوک امکان تماس Legacy را برای کاربران خود فراهم کرده است. بر اساس این ویژگی، شما می توانید یک برگه، که شبیه وصیت نامه شما است، را در اختیار یکی از دوستان خود در فیس بوک قرار دهید. این فرد اجازه دسترسی به حساب شما را خواهد داشت. برای دادن دسترسی به مخاطب خود تحت Legacy، باید به تنظیمات پروفایل خود بروید و در بخش انتهایی منو، می توانید این گزینه را مشاهده کنید.

 scrapbooking

این ویژگی جدید فیس بوک برای والدین طراحی شده است. بسیاری از والدین به ایجاد آلبوم برای فرزندان خود، علاقه دارن. با استفاده از امکان Scrapbooking والدین می توانند آلبوم عکس مجازی از فرزندان خود درست کنند و آن را به اشتراک بگذارند. آن ها همچنین می توانند دسترسی به برخی از عکس ها را خصوصی کنند و یا آن ها را تنها با تعداد خاصی از دوستان خود به اشتراک بگذارند.

کمک به مشاغل کوچک در فروش آنلاین

فیس بوک همیشه به دنبال وصل کردن کاربران خود به آنچه که دوست دارند، است. این موارد نه تنها شامل دوستان و اعضای خانواده، بلکه  در برگیرنده محصولات، برندها و مشاغل مورد علاقه شما نیز می باشد. برای سال ها، مردم از پلتفرم فیس بوک استفاده کرده و با ارسال تصاویری از دوچرخه و یا میز کوچک قهوه خوری، آن ها را در فضای Marketplace به فروش رسانده اند. از سویی دیگر، امکان خرید آنلاین از برند ها و کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام که بخشی از کمپانی بزرگ فیس بوک است، این روزها بسیار رواج دارد.  در این راستا، بسیاری از مشاغل کوچک و محلی توانسته اند از امکانات فیس بوک و شرکت های تابعه بهره مند شوند و با هزینه ای بسیار ناچیز و صرف اندکی وقت، با تاثیر گذاری بسیار زیاد سودهایی را عاید کسب و کار خود کنند. قوانین فیس بوک در سال های گذشته نیز بر پایه کمک به کاربران و ایجاد فضایی دلچسب و امن برای خرید آنلاین و همچنین عرضه کسب و کارهای محلی، استوار بوده است.  در حال حاضر بسیاری از مشاغل کوچک با مشکل روبرو هستند و با بسته شدن فروشگاه ها، افراد بیشتری به توسعه تجارت آنلاین خود می پردازند. هدف فیس بوک یکپارچه سازی خرید و ایجاد فرصت های یکسان برای کسب و کارهای کوچک و همچنین برند های جهانی در پلتفرم فیس بوک است. فروشگاه فیس بوک یکی از برنامه های این کمپانی در راستای ایجاد شبکه سراسری و جهانی میان کسب و کارهای بزرگ و کوچک و مشتریان احتمالی است که به عنوان یکی از جدید ترین امکانات برند فیس بوک معرفی شده است.

معرفی Facebook Shops

Facebook shops امکان ایجاد یک فروشگاه آنلاین را برای کسب و کارها فراهم می کند. کاربران چه از طریق فیس بوک و چه از طریق اینستاگرام به این فروشگاه ها دسترسی دارند. ایجاد یک فروشگاه آنلاین در Facebook Shops فرایندی آسان و رایگان است. صاحبان کسب و کار می توانند محصولات مورد نظر خود را از کاتالوگ هایشان انتخاب کنند و بر این اساس، محتوا های تصویری تولید کنند. تصاویر جذاب برای Cover image و انتخاب رنگ بندی مناسب صفحه از جمله امکاناتی است که فیس بوک برای برند سازی در اختیار کسب و کارهای مختلف گذاشته است. این بدان معنی است که هر فروشنده، صرف نظر از بزرگی کسب و کار و بودجه در دسترس، می تواند به صورت آنلاین تجارت کند و هر زمان که دوست داشته باشد با مشتریان خود در سراسر دنیا ارتباط برقرار کند. شما به عنوان یک خریدار احتمالی، می توانید Facebook shop را در صفحه های تجاری فیس بوک و یا پروفایل های تجاری اینستاگرم پیدا کنید. شما همچنین می توانید آن ها را در استوری ها و تبلیغات اینستاگرام و فیس بوک بیابید. پس از پیدا کردن Facebook shop شما می توانید کلکسیون کاملی از محصولات را بررسی کنید، محصولاتی را که به آن ها علاقه مند هستید را سیو کرده و آن ها را سفارش دهید. شما می توانید برای ثبت سفارش خود به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی برند و یا از طریق اپلیکیشن مربوطه اقدام کنید. درست مانند زمانی که به صورت حضوری از یک فروشگاه خرید می کنید، می توانید از خدمات پشتیبانی سایت کمک بخواهید. در Facebook shop شما میتوانید با ارسال پیام از طریق Messenger، WhatsApp و یا Instagram direct با پشتیبانی آنلاین فروشگاه ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید و یا فرایند تحویل یک محصول را ردیابی کنید.

فیس بوک و بازاریابی: ویژگی های جدید برنامه فیس بوک برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

فیس بوک با داشتن 1.94 میلیارد کاربر در ماه، یک پلتفرم در حال رشد است و قطعا می تواند بستر مناسبی را برای بازاریابی آنلاین به وجود آورد. به عنوان یک بازاریاب شبکه های اجتماعی، شما می توانید استراتژی های بازاریابی خود را با استفاده از امکانات فیس بوک طرح ریزی کنید و با کمک ابزارهای اتوماسیون فیس بوک، بازده آن ها را به شکل مطلوبی افزایش دهید. فیس بوک در سیزدهمین سالگرد تاسیس خود، از امکانات جدیدی رونمایی کرده است که برای بسیاری از بازاریابان آنلاین اهمیت شایان توجهی دارند.

تبلیغات ویدیویی در میان پست ها: صد میلیون ساعت ویدیو در هر روز! این ارقام خود گویای میزان تاثیرگذاری محتواهای ویدیویی و تصویری در فیس بوک هستند. بنابراین شاید زمان آن فرا رسیده باشد که بازاریابان، متخصصان شبکه های اجتماعی و مشاغل از این ویژگی رو به رشد بهره ببرند. فیس بوک تصمیم گرفته است که تبلیغات را به  ویدیوهای طولانی تر از 90 ثانیه اضافه کند. این برای فیس بوک و همچنین بازاریابان یک موقعیت ویژه است، زیرا فیس بوک این تبلیغات را می فروشد و 55 درصد درآمد را با ناشران تقسیم می کند. این همان سیاست YouTube است که به عنوان رهبر جهانی تبلیغات در ویدیوهای آنلاین شناخته می شود. سازندگان محتوا، طراحان تبلیغات و بازاریابان می توانند ویدیوهای تبلیغی خود را پس از تماشای 20 ثانیه از ویدیو اصلی پخش کنند. این تبلیغ ویدیویی باید مربوط به محصولی باشد که تبلیغ می شود. امکان اضافه کردن ویدیو های تبلیغاتی تنها برای آن دسته از حساب های کاربری فعال می شود که از تعداد حداقلی کاربر و مشاهده ماهانه برخوردار باشند.

پاک کردن News Feed توسط فیس بوک: یکی از به روزرسانی های جدید فیس بوک، پاک کردن News Feed به منظور کاهش تعداد پست ها و تبلیغات روزانه برندهای بی کیفیت است. بر اساس این بروز رسانی، افراد تبلیغاتی از برندهای بی کیفیت و یا غیر معتبر را دریافت نخواهند کرد. تقریباً همه ما تجربه دریافت اطلاعات غلط از طریق فیس بوک را داریم. این رسانه اجتماعی در سال های گذشته تلاش کرده است تا با به کارگیری فیلترهای مختلف، احتمال رواج شایعه و اخبار غلط را کاهش دهد. حال در به روز رسانی جدید خود، فیس بوک از این تکنیک استفاده کرده است تا تبلیغات و پست های بی کیفیت را از Newsfeed کاربران خود حذف کند؛ اما این ویژگی چه مزایایی برای بازاریابی دیجیتال دارد؟ اگر شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال از محتوا و تبلیغات با کیفیت استفاده کنید، به مرور زمان و دریافت ترافیک بیشتر توسط کاربران فیس بوک، می توانید بیشتر دیده شوید و در نهایت موفقیت بیشتری را نصیب کسب و کار خود کنید. به واسطه این تکنیک، تبلیغات بد و غیر حرفه ای از جریان رقابت با شما حذف می شوند و موفقیت می تواند در بازه زمانی کوتاه تری نصیب شما گردد.

ارتقای ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی در فیس بوک: ابزار تجزیه و تحلیل فیس بوک روشی قابل استناد برای بررسی فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی است. تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد تا کمپین های بازاریابی خود را به شکلی بهینه طراحی کنند تا منجر به بازده مطلوب شوند. با استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل متخصصان شبکه های اجتماعی می توانند واکنش کاربران نسبت به هر پست را اندازه گیری کنند تا بتوانند با شناخت بهتر از مخاطب، تکنیک های مناسب بازاریابی را دنبال کنند. ابزار تجزیه و تحلیل فیس بوک با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است.

تبلیغات سیال فیس بوک: با تبلیغات سیال فیس بوک می توانید یک کاتالوگ سفارشی برای مشتریان ایجاد کنید و کمپین های بازاریابی خود را براساس تاریخچه بازدید های دریافتی هدایت کنید. بر اساس آخرین به روز رسانی های فیس بوک، شما می توانید 20 تصویر مختلف را به طور همزمان در یک کاتالوگ نمایش داده و از آن ها در تبلیغات سیال استفاده کنید. بر اساس داده های آماری، کاربران از کاتالوگ هایی که بر اساس نیازهایشان طراحی شده باشند، بیشتر دیدن می کنند. این امر به معنای افزایش احتمال خرید است. تبلیغات سیال فیس بوک بر اساس بازاریابی مجدد استوار است و می توانند به واسطه تصاویر پویا و اطلاعات محصول، بر تصمیم نهایی مشتری تاثیرگذار باشند.

دنیای شبکه های اجتماعی با ظهور فیس بوک شکلی مدرن به خود گرفت و توانست زندگی انسان های روی کره زمین را دستخوش تغییرات فراوانی کند. این شبکه اجتماعی در کنار خطراتی که دارد، می تواند در امر آموزش، ارتباطات و تجارت بسیار موفق عمل کند.

فروش ویو تیک تاک

فروش لایک تیک تاک

فروش share تیک تاک

فروش فالوور تیک تاک

لازم به ذکر است تمامی خدمات و سفارشات به صورت خوکار و بدون دخالت دست در لحظه انجام میشود.جهت ثبت سفارش کافیست به پنل کاربری مراجعه,ثبت نام کرده و در نهایت اقدام به ثبت سفارش خود نمایید