چطور روغن هیدرولیک رو چک کنیم
تقریبا تمام خودرو های از سیستیم فرمان هیدرولیک استفاده میکنند این سیستم به راننده اجازه میدهد بدون کمترین فعالیتی فرمان ما را بچرخاند در گذشته چرخاندن فرمان کار دشواری بود و ما باید انرژی زیادی صرف میکردیم تا متوانیم فرمان ماشین را بچرخانیم
هیدرولیک فرمان از دو بخش تشکیل شده است
1- یک چرخ دنده و یک قطه ای به نام پنیون این قطعه به چرخ های جلو متصل شده است
2-یک پنیون و یک پیستون در داخل پنیون، این پیستون توسط روغنی که پمپ هیدرولیک فرمان فشرده کرده است به حرکت در میآید و به چرخاندن غربیلک فرمان کمک میکند. (اگر روغن هیدرولیک کم شده باشد، فرمان سفت میشود و ممکن است چرخ دنده، پنیون و پمپ هیدرولیک آسیب ببینند)
باید این نکته را در نظر بگیرید که در زمان های مختلف لازم و ضروری است
باید روغن چک شود و در صورت لزوم روغن در منبع روغن هیدرولیک 206 سر ریز شود
برای چک کردن روغن هیدرولیک باید به این مخزن نگاه کنید بسیار پیش آمده است که در زمان چر خاندن فرمان آن صدای غژ غژ میدهد این به دین معنی است که سطح روغن هیدرولیک پایین آمده است
منبع روغن هیدرولیک پژو معمولا استوانه ای شکل است این مبع در هر ماشین جایگاه خاصی دارد ولی همه آنها نزدیک تسمه دینام قرار گرفته اند
روی این مخزن برچسبی قرار گرفته است که نشان میدهد از پلاستیک وفلز ساخته شده است این منع را به راحتی میتوانیم تشخیص دهیم اگر آن را پیدا نکردیم به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید
مخزن ها معمولا شفاف هستند و از بیرون آن ها سطح روغن دیده میشود اگر آنها کدر بودند ما میتوانیم از گیج روغن که زیر درب مخن قرار گرفته است استفاده کنیم و سطح روغن را تشخیص دهیم
در برخی خودروها درجهبندیهایی بر روی گیج یا روی بدنه منبع روغن هیدرولیک 405 وجود دارد. درجه hot نشان دهنده سطح مناسب روغن است در این حالت برای زمانی است که ماشین مدتی است کار کرده است. درجه cold هم میزان روغن را در زمانی نشان میدهد که موتور مدت زیادی هاموش شده است بعضی از این کمپانی ها از دو کلمه max و min استفاده میکنند max بیشترین حد روغن را نشان میدهد و Min نشان دهنده پایین ترین حد روغن است